News site posts controversial WYCC videos

Print More

A few of the videos that sparked a federal lawsuit by a former g.m. of WYCC in Chicago are now posted on a local news website. Chi-Town Daily News, which broke the story last month, reports that the PBS station, owned by City Colleges, produced videos that appeared to benefit politicians and friends of former chancellor Wayne Watson. The programs never aired. Maria Moore, former head of the station, said in her suit that she was fired after she complained to Watson about the productions. Her lawsuit also asserts that the chancellor’s orders to make the videos violated terms of the station’s government grant funding and broke federal tax rules for charities, as CPB funds cannot be used for political purposes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *