Tomlinson accused of missteps in other federal gig

Print More

A State Department probe found that former CPB Chair Ken Tomlinson improperly gave a job to a friend in his continuing role as chair of the board that oversees Voice of America, the New York Times reported today. Investigators also allege that he supervised his horse racing stable from a government office. A two-page summary of the report said Tomlinson billed the government for more days of work than permitted, including days when he also billed hours to CPB. Three members of Congress, alerted by a whistleblower, asked for the probe in July.